Produkter som varer lenge og ikke går ut på dato, gjør seg alltid bra som firmagaver. Dette er fordi slike gaver sikrer at logoen blir eksponert i anskuelig tid fremover. Slik får bedriften reklamert for seg selv i lange tider.

Kortvarige gaver gjør ikke nytten

Gaver som er spiselige og derfor bare har en kortvarig eksistens, kan ikke hjelpe deg på samme måte med å få firmanavnet ditt lagt merke til. Selv om gaver i form av for eksempel konfekt og flasker med vin gir mottakerne øyeblikkelig tilfredsstillelse og blir satt pris på der og da, går de fort i glemmeboken. Derfor er produkter som varer lenge langt mer populære, og blir hyppig bestilt av alle slags foretak.

Omvandrende reklame

Drikkeflasker med logo minner både ansatte og klienter på om din bedrift. I tillegg økes sjansen for at utenforstående vil få øynene opp for dere. Drikkeflasker har man jo tross alt gjerne med seg hvor enn man går, og den som har flaska på kropp, fungerer dermed som omvandrende reklame for bedriften. Dette kan kanskje virke rart og muligens overdrevent, men det er faktisk slik at jo oftere folk ser en firmalogo, jo mer legger den seg i tilskuers underbevissthet.

Når noe så ligger i ens underbevissthet, blir man uten å vite det dradd mot det. Dessuten blir profilprodukter som varer, brukt i gjennomsnitt over et år etter at de ble gitt. Dermed har man i snitt ett år med reklame.

Et vanlig produkt å sette trykk på

En drikkeflaske er et produkt som varer lenge, og dette er en av grunnene til at slike flasker, i likhet med andre produkter som nøkkelhanker, penner og tøyposer, selger som varmt hvetebrød hos de som selger dem. Da er det heller ikke overraskende at drikkeflasker er blant de mest vanlige produktene å trykke logoen sin på.